18 March 2009

Recent

最近的我,
很爱胡思乱想,
想做这个想做那个,
却没有一样事情,
能实实在在的去实行。

结果,
东西没完成,
烦恼却留下一大堆。

我就是酱
现在的我,
其实可以在上课前,
趁一些空档,
去准备明天的考试,
或是做功课,
或者完成一些琐碎的小事,
又或者。。。

可是,
现在的我,
满脑子一直催眠自己说,
“我好累!”,
“我还有时间!”,
“等下再做吧!”。

一次又一次,
一拖再拖,
结果,
当事情来到眉头时,
才会在那里紧张,
到头来,
事情也办不好,
最后,
在那怪自己当初应该怎样那样

我真是
犯贱

1 comment:

Anonymous said...

Actually, every person at your age have this kind of problem, at your age, people still loves to enjoy and play. Studies are boring to most of the young people like you.

Did you ask yourself why are you still studying and not start to work? What is the purpose for you to continue study?

Get yourself a reason for continue studying, you continue to study is because of that reason. If you do not have this reason, you are just a robot being programmed to follow the sequences and rules in this world.